چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که در تولید محتوا به کمک و حمایت حوزه نیازمندیم، تاکید کرد: امروز میان مسئولان آموزش و پرورش با حوزه‌ و ائمه جمعه هیچ فاصله‌ای نیست.

به گزارش‌ خبرگزاری حوزه، دکتر حاجی بابایی، امروز در هفتمین همایش سالانه همکاری حوزه و آموزش و پرورش که در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد با تاکید بر این که میان مسئولان آموزش و پرورش با حوزه‌ و ائمه جمعه، هیچ فاصله‌ای نیست، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم کشوری داشته باشیم که در دنیا صاحب ‌نام و در عرصه‌های مختلف سیاسی فرهنگی و اجتماعی اقتصادی امنیتی و... حرفی برای گفتن داشته باشد، باید به آموزش و پرورش توجه کنیم.

وی با اشاره به سخن حضرت امام‌(ره) مبنی بر این که تحولی جز تحول در فرهنگ نیست، ادامه داد: همه امور بر اساس تحول در فرهنگ شکل می‌گیرد؛ از این رو اگر نیروی انسانی بصیر و آگاه در جامعه تربیت شود، هراسی از تهدیدات و تهاجم دشمنان نخواهیم داشت.

حاجی بابایی، توجه به آموزش و پرورش را مسئله ای کلیدی در پیشبرد اهداف نظام برشمرد و افزود: امروز 12میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی، منتظر شنیدن معارف دینی هستند، ولی متاسفانه امکانات مناسب در اختیار نیست.

وی تاکید کرد: اگر مسئولان به این نتیجه برسند که نخستین و مهمترین هزینه در کشور، هزینه برای آموزش و پرورش است، در این شرایط پیشرفت خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش به نقش حوزه در تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: حوزه به عنوان مهمترین نهاد فرهنگی، فرهنگ دینی را ترویج می دهد و جامعه را هدایت می کند.

حاجی بابایی با اشاره به تحولات به وجود آمده در آموزش و پرورش به ویژه در مقطع دبیرستان، ادامه داد: دو واحد سبک زندگی به دروس پایه اول دبیرستان اضافه شده است که امیدواریم گام موثری در تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در این عرصه برداشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از حوزه انتظار داریم تا در زمینه تولید محتوا به آموزش و پرورش کمک کند؛ چرا که موفقیت نظام اسلامی به تربیت نیروهای ارزشی بستگی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha